top of page

Wsparcie studentów z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciÄ…

Formy wsparcia sÄ… przystosowane do zróżnicowanych potrzeb studenckich.
Wsparcie w procesie ksztaÅ‚cenia dla osób z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciami przebiega w dwóch wymiarach:

wskz-niepelnosprawni-studenci-stypendia.jpg

W aspekcie materialnym studenci mogÄ… ubiegać siÄ™ o stypendium dla osób z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciami, stypendium socjalne czy zapomogÄ™ – WSKZ speÅ‚nia tym samym swój ustawowy obowiÄ…zek. Instrukcje dotyczÄ…ce uzyskania stypendium jak również wszelkie niezbÄ™dne dokumenty pomocne i przydatne w tej sprawie studenci mogÄ… znaleźć w „Panelu studenta”. 

W aspekcie pozamaterialnym oferowana jest pomoc w ramach Indywidualnej Organizacji Studiów (IOS) dla osób z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciami. Prorektor ds. ksztaÅ‚cenia w porozumieniu z wykÅ‚adowcÄ… może zezwolić na zwiÄ™kszenie liczby dopuszczalnych nieobecnoÅ›ci na zajÄ™ciach w przypadku studentów z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciÄ… lub osób, które majÄ… utrudnionÄ… możliwość udziaÅ‚u w zajÄ™ciach. Dodatkowo na wniosek studenta istnieje możliwość wÅ‚Ä…czenia w udziaÅ‚ w zajÄ™ciach asystenta studenta z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciÄ…, a także zezwolenia na rejestracjÄ™ dźwiÄ™ku i obrazu w trakcie trwania zajęć.

wskz-indywidualna-organizacja-studiow.jpg

Miejscem, w którym studenci z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciami uzyskajÄ… wszelkÄ… niezbÄ™dnÄ… im pomoc i wsparcie, aby móc w peÅ‚ni uczestniczyć w codziennym życiu Uczelni i bez najmniejszych przeszkód brać udziaÅ‚, w procesie ksztaÅ‚cenia jest Dziekanat Wyższej SzkoÅ‚y KsztaÅ‚cenia Zawodowego. Pracownicy Dziekanatu w ramach pomocy dla osób z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciami zajmujÄ… siÄ™ m. in.: usuwaniem barier w dostÄ™pie do zasobów informacyjnych i edukacyjnych, zapewnieniem studentom z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciÄ… pomocy psychologicznej (staÅ‚e dyżury psychologa), pozyskanie Å›rodków finansowych na dziaÅ‚ania wspierajÄ…ce  studentów z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciÄ…, wspóÅ‚pracÄ… z samorzÄ…dem studenckim w zakresie dziaÅ‚aÅ„ na rzecz studentów z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciÄ…, podejmowanie dziaÅ‚aÅ„ majÄ…cych na celu podniesienie jakoÅ›ci uczestniczenia w procesie ksztaÅ‚cenia studentów z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciÄ….

​

Wsparcie w procesie dydaktycznym osób z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciami przejawia siÄ™ także, poprzez dostosowanie realizacji procesu dydaktycznego do ich potrzeb. Ma to na celu zapewnienie wyrównania szans ukoÅ„czenia studiów, przy zachowaniu zasady nie zmniejszania wymagaÅ„ merytorycznych, poprzez: zwiÄ™kszenie dopuszczalnej absencji, indywidualnÄ… organizacjÄ™ studiów, możliwość zmiany formy sprawdzania wiedzy, wÅ‚Ä…czanie do udziaÅ‚u w zajÄ™ciach asystenta osoby niepeÅ‚nosprawnej, zastosowanie przez studenta urzÄ…dzeÅ„ technicznych umożliwiajÄ…cych rejestracjÄ™ dźwiÄ™ku i obrazu.

bottom of page