top of page
Wykłady lekcyjne

System zapewnienia jakości kształcenia

Wyższa SzkoÅ‚a KsztaÅ‚cenia Zawodowego (WSKZ) realizuje szereg dziaÅ‚aÅ„ w zakresie doskonalenia programu studiów i podnoszenia jakoÅ›ci ksztaÅ‚cenia, które realizowane sÄ… m.in. na podstawie ZarzÄ…dzenia nr 7/2019 Rektora Wyższej SzkoÅ‚y KsztaÅ‚cenia Zawodowego w PrzemyÅ›lu z dnia 30 wrzeÅ›nia 2019 roku w sprawie wprowadzenia Systemu Zapewniania JakoÅ›ci KsztaÅ‚cenia w Wyższej Szkole KsztaÅ‚cenia Zawodowego w PrzemyÅ›lu.

​

Systemem Zapewnienia JakoÅ›ci KsztaÅ‚cenia (SZJK) jest narzÄ™dziem realizacji polityki projakoÅ›ciowej WSKZ w zakresie ksztaÅ‚cenia studentów na wszystkich prowadzonych kierunkach studiów.

Podmiotami realizujÄ…cymi zadania SZJK sÄ…:

Komisja do spraw
Jakości Kształcenia

stanowi forum dyskusji nad kwestiami zapewniania jakoÅ›ci ksztaÅ‚cenia. W skÅ‚ad KJK wchodzÄ… nauczyciele akademiccy, inne osoby prowadzÄ…ce zajÄ™cia dydaktyczne, pracownicy administracyjni oraz studenci. 

KJK odpowiada za caÅ‚oÅ›ciowy, szeroko rozumiany proces dydaktyczny, poczynajÄ…c od projektu, tworzenia i zmian w programach studiów i moduÅ‚ach specjalizacyjnych, organizacji procesu dydaktycznego po ewaluacje programów i analizÄ™ zaÅ‚ożonych efektów uczenia siÄ™. Dodatkowo odpowiada za politykÄ™ kadrowÄ…, nabór kadry badawczo-dydaktycznej i ocenÄ™ nauczycieli akademickich.

Pracownicy administracji

zapewniajÄ… wsparcie administracyjne SZJK

Prorektor
ds. Kształcenia

organizuje hospitacje zajęć dydaktycznych prowadzonych przez pracowników dydaktycznych i badawczo-dydaktycznych na danym kierunku studiów; weryfikuje prowadzonÄ… przez  nich dokumentacjÄ™, zatwierdza przygotowywane sylabusy oraz odpowiada za formalnÄ… stronÄ™ organizacji zawodowych praktyk studenckich.

Nauczyciele akademiccy
i inne osoby prowadzące zajęcia

podlegajÄ… ocenie studenckiej, jak również skÅ‚adajÄ… dokumenty i materiaÅ‚y z przeprowadzonych zajęć (potwierdzajÄ…ce osiÄ…gniÄ™cie zaÅ‚ożonych efektów uczenia) analizowane przez Prorektora ds. ksztaÅ‚cenia

Rada
Interesariuszy

proponuje kierunki dalszej dziaÅ‚alnoÅ›ci Uczelni, kreuje wizerunek Uczelni na zewnÄ…trz oraz inicjuje wspólne przedsiÄ™wziÄ™cia w otoczeniu spoÅ‚eczno-gospodarczym. Dodatkowo wspiera UczelniÄ™ w sprawach dydaktycznych, udziela pomocy w organizacji staży i praktyk dla studentów oraz wskazuje kandydatów do nagród za najlepszÄ… pracÄ™ dyplomowÄ….

SamorzÄ…d studencki

wyraża opinie w sprawach ksztaÅ‚cenia, na temat programów studiów i opÅ‚at, bierze udziaÅ‚ w posiedzeniach Senatu i KJK oraz angażuje siÄ™ w szeroko pojÄ™te dziaÅ‚ania na rzecz doskonalenia jakoÅ›ci ksztaÅ‚cenia w Uczelni.

Polityka jakoÅ›ci ksztaÅ‚cenia to caÅ‚oksztaÅ‚t dziaÅ‚aÅ„ podejmowanych w trakcie roku akademickiego majÄ…cych na celu zapewnienie studentom, sÅ‚uchaczom, absolwentom jak również wykÅ‚adowcom, pracownikom administracyjnym i interesariuszom, speÅ‚nienie najwyższych standardów systemu zapewniania i doskonalenia jakoÅ›ci ksztaÅ‚cenia. 

Ocena Kadry Dydaktycznej (OKD)
i Ocena Jakości kształcenia (OJK)

analiza i ocena ankiet dotyczacych aktualnych i przyszÅ‚ych oczekiwaÅ„ studentów w zakresie usÅ‚ug edukacyjnych

Narzędzia wspomagającę politykę jakości kształcenia to między innymi:

Na podstawie danych pÅ‚ynÄ…cych z analizy poszczególnych narzÄ™dzi do badania efektów ksztaÅ‚cenia tworzony jest raport oceny programu ksztaÅ‚cenia obejmujÄ…cy:

Wykaz efektów ksztaÅ‚cenia dla kierunku studiów, które nie majÄ… pokrycia w przedmiotowych efektach ksztaÅ‚cenia

Wykaz efektów ksztaÅ‚cenia dla kierunku studiów, których uzyskanie jest niemożliwe przy realizacji zaplanowanych treÅ›ci ksztaÅ‚cenia w istniejÄ…cym programie studiów

Wykaz przedmiotów, których usytuowanie planie studiów jest niewÅ‚aÅ›ciwe, ze wzglÄ™du na nieodpowiedniÄ… sekwencjÄ™ przedmiotów

Wykaz prac etapowych, w których zauważono nieprawidÅ‚owoÅ›ci

Wykaz prac dyplomowych, w których zauważono nieprawidÅ‚owoÅ›ci

Wykaz instytucji, w których zauważono niski stopieÅ„ realizacji osiÄ…gniÄ™tych efektów uczenia siÄ™ przez studentów w trakcie praktyk zawodowych

bottom of page